Politica Retur si Anulare

6. Drepul de retragere - Retur produse

6.1.Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Produs sau sa renunte la un Serviciu, conform legislatiei in vigoare in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Termenul de retragere incepe sa curga, conform OUG nr. 34/2014 in:

- Ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a Produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:

  • (i) in cazul in care consumatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs;
  • (ii) in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese;
  • (iii) in cazul contractelor pentru livrarea periodica de produse pe o perioada de timp determinata, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a primului produs.

6.2. Diplon SRL respecta reglementarile stabilite de Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 referitoare la drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii si ofera consumatorilor (persoane fizice sau grupuri de persoane fizice organizate in asociatii) dreptul de a returna produsele achizitionate de pe diplon.ro. Produsele pot fi returnate si in urmatoarele situatii:

  • In cazul in care ati primit un produs diferit de cel comandat, va rugam sa ne contactati cat mai curand posibil pentru a organiza returnarea produsului gresit si livrarea celui corespunzator comenzii dumneavoastra. Cheltuielile de transport (atat tur, cat si retur) vor fi acoperite integral de catre Vanzator.
  • In cazul unui produs defect sau livrat gresit, va rugam sa ne contactati imediat. Vom organiza returnarea si inlocuirea acestuia, iar cheltuielile de transport vor fi suportate de catre Vanzator.

6.3. In cazul in care Clientul doreste sa exercite dreptul legal de retragere, acesta trebuie sa completeze formularul de retur disponibil pe Site in sectiunea "Retururi", sa il trimita la adresa de email info@diplon.ro, urmand ca aceasta sa fie procesata in termen de 14 zile calendaristice de la comunicarea acestora. Clientul urmeaza sa returneze Produsul/Produsele catre Vanzator in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la notificarea deciziei de retragere din contract.

  • 6.3.1. Produsul/Produsele trebuie returnate in stare buna, nefolosite, in ambalajul original, cu toate accesoriile incluse, asa cum au fost primite.
  • 6.3.2. Ambalarea suplimentara a produsului, daca este necesar, pentru a garanta ca acesta ajunge la vanzator in stare buna.

6.3.3. Coletul va fi trimis prin curier la adresa indicata de Vanzator, costul transportului urmand a fi suportat de Cumparator.

  • 6.3.3.1. Cumparatorul este responsabil pentru alegerea curierului si pentru intocmirea AWB-ului in cazul unui retur. Vanzatorul poate oferi informatii despre firmele de curierat, dar procesul de returnare, inclusiv organizarea transportului, revine in sarcina cumparatorului.

6.4. Daca marfa comandata este returnata si prezinta urmatoarele defecte:

  • 6.4.1 In cazul in care produsul prezinta zgarieturi, taieturi, murdarie, urme de lovituri, crapaturi, daune cauzate de socuri electrice sau mecanice, lipsuri cantitative sau orice alte deteriorari cauzate din culpa cumparatorului, ne rezervam dreptul de a refuza returul sau de a refuza coletul, iar produsul va fi reexpediat pe cheltuiala cumparatorului.
  • 6.4.2 Daca produsul prezinta urme de utilizare, sau are ambalajul deteriorat, ne rezervam dreptul de a decide daca vom retine o taxa pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea acestuia in regim de second-hand / Outlet sau il vom refuza.

6.5. Nu se va pune plata ramburs coletului, returnarea banilor se va face doar prin:

  • 6.5.1. Transfer bancar in contul aceleasi persoane din care a fost efectuata plata, in cazul in care plata a fost realizata printr-un procesator de plati online sau prin transfer bancar / ordin de plata (OP).
  • 6.5.2. Daca plata nu a fost efectuata prin niciuna dintre metodele mentionate la punctul 6.5.1, returnarea banilor se va face prin transfer bancar intr-un cont pe numele persoanei care figureaza pe factura fiscala.

6.6. Ramburs:

  • 6.6.1 In cazul exercitarii acestui drept, rambursarea contravalorii produsului / produselor va fi efectuata in termen de 14 zile calendaristice de la primirea notificarii de retragere a comenzii sau de la returnarea produsului, in functie de care dintre acestea survine mai intai.
  • 6.6.2 Vanzatorul nu ramburseaza valoarea transportului tur/retur, ci strict valoarea produsului platit. Transportul este un serviciu prestat de terti, serviciu care nu poate fii returnat deoarece a fost prestat serviciul de livrare.

6.7. Orice caz care nu se incadreaza in limitele Ordonantei de Urgenta 34/2014 este analizat individual si poate fi acceptat sau refuzat.